14.10.2010

Träning och träning

Först tisdagens träning. Banan var inte supersvår, tvärtom. Vi klarade det mesta galant utom två ställen, bortåt svängen efter bommen och svängen efter längdhoppet, och dessa gick sen inte alls. Båda var sådana att det inte var bråttom och Yra jobbade bra, men jag fick inte mig själv att funka. Grovmotoriska färdigheter och koordination, obefintlig. Grrr, jag klar inte av att vara tredje klassare!
Idag tränade vi sedan samma sak i kortare snuttar och det funkade bra, men jag behövde inte heller röra mig utan kunde placera mig rätt från början.
Nass tränade också, först med rätt låg motivation. Till slut tog vi lite kontakter med godis som väntade och det gick super! God fart och framför allt självständigt. Jag har nog aldrig gjort så här med Nala eftersom det inte alls funkade med Nova. Men tur att vi båda gamla tanter ännu kan lära oss nya trix.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti