9.12.2010

Snön vräker ner, tiddelipom

Jag är tyvärr inte lika positivt inställd till snön som Nalle Puh men jag gör mitt bästa för att inte tappa humöret och tänker att konditionen bara blir bättre av att man gräver fram bilen coh sen gräver ner den tillbaks när man kommer hem.
På tisdagen tränade vi i samma stil som vi tävlade dvs. det var ganska kämpigt. Mest hade jag problem med mig själv. När jag svänger tillräkligt många gånger slår jag sån knut på mina egna spiror att jag sen inte kommer någonstans. Det hjälpte inte att Yra drabbades av något konstigt närberoende och inte ville "irto" överhuvudtaget. Satt som en saltstod i starten, men det tröstade inte mig.
Idag tränade vi själva. Temat var självständighet. Leksaken i slutet av varje sträcka fick Yra att slarva alldeles otroligt med ribborna, men självständigare blev hon ju nog definitivt.
Nassa var igen så duktig! Behövde ingen nami alls utan slogs med leksaken och gjorde kontakterna snabbt. Det var hemskt roligt, men bara en liten stund så att vi slutade när det var som mest kul.
Vi avslutade med tottis och idag klarade Yra hela 1 meters hoppet med kapula och utan problem. Hurra! Hoppade med bra teknik och god marginal. Det är nog en helt sanslös vägg hon skall över med tanke på att hon hoppar mer än dubbelt sin egen mankhöjd. Vi imponerade lite på uppfödarn tror jag. Veckoslutet är tävlingsfritt för vår del så jag skall gå och titta när Yras mamma deltar i nordiska mästerskapen i HTM. Träningen idag såg i alla fall bra ut.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti