2.12.2010

Yra min myra smyger igen

Om tisdagens träningar kan man konstatera att när stämmningen är lugn har vi inga problem, med samarbetet i alla fall. Matte har vissa problem med koordinationen, men det är småpotatis.
Idag tränade vi självständigt. Hade byggt en liten banan med mycke olika svängar. Gick super bra! Tog lite kontakter och småkrafs också, inget att anmärka på.
Nala tränade också samma bana och till min stora förvåning gick det helt super! Nala brukar annars bara kunna springa rakt framåt, men nu följde hon min handling utan att bli för stressad, tvärtom hon kämpade som bara den! Det var faktiskt kul att träna med henne. Det är klart att vi borde bli mycket snabbare, men bara det att Nala har roligt och bjuder till är kul.
Tränade lite med Revyy också, eftersom jag inte kunde låta bli. Förutom bortåtsvängen gick allt bra. Han tar ut svängarna mycket mer än Yra och läser inte heller handling lika som Yra, men annars bra. Han har också problem med att vänta i starten. Börjar tro att felet ligger hos mig, men så kan det väl aldrig vara:)
Till slut tränade Yra PK-hoppet med kapula. 90 cm gick nu galant! Sen tog vi inkallningen, samma mystiska smygande som förra gången, samma ställning med huvudet lågt och stop och däck i slow motion. Till sist eteenmeno. Nu var det inget fel på farten! Bollen var så nära så mitt däck kommando kom alldeles för sent och sprang Yra förbi den! Hade trott att hon skulle ha stannat av sig själv vid bollen trots att inget kommando kom, men nej hon fortsatte fastän hon var förbi bollen. Mycket imponerande. Det här är hennes favomoment för tillfället.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti