4.12.2010

Yra SERT-A!

Jippii, jippii, men vi tar det från början.
Första banan var kul, började med tre hopp och muren i rak linje och sen tunnel, hade så gärna gjort den men... Upprepade försök att tjuva, nafsade efter mig vid tredje hindret och vägrade sen muren. Jo nej. Mycket bullshit kan jag ta, men här går gränsen. Yra var otroligt förvånad över att vi gick av banan.
Andra banan var en hopp bana. Riktigt kul den också. Trots tandagnisslan hölls hon i starten. Krävdes många arga stay, men alltid bättre än att hon tjuvar. Banan gick bra, jag borde ha litat mera och gett henne friare tyglar då hade vi fått lite bättre tid, men annars var jag nöjd med handlingen. En ribba kom ner. Klassisk Yra; jag var lite före och hon fick bråttom och "hann" inte hoppa ordentligt. Fem fel, men vi förlorade under en sekund i tid åt vinnaren så det får man vara nöjd med.
Sista banan och vi förde igen långrandiga diskussioner om huruvida man väntar i starten eller ej. Befriade henne lite väl tidigt av rädsla att hon skulle tjuva och Yra bokstavligen slängde sig ut på banan. Fällde varken ribbor eller andra hinder, men rytmen var lite off hela banan. Både jag och Yra fick rädda mer än en situation men trots det gjorde vi en nolla. Förlorade c. 4 sek. åt vinnaren och kom på fjärde plats, vilket betydde att vi fick ett agility certifikat! Lite tur hade vi ju nog, men man ska bara tacka och ta emot.

1 kommentti:

  1. ONNEA HUIPPUAGIPARILLE!!! Ja kaikki lasketaan ;), tuurilla ja ilman :P. Huomenna samalla fiiliksellä Porvoossa :D.

    VastaaPoista