5.12.2010

Tävling i Borgå

Iväg i snöstorm och elände. Det tog nästan en timme att komma fram, men ska man tävla så ska man. Hade bestämt mig för att vi nog kan och vi kan det bra. Första banan kändes lätt så vi skulle köra för fullt. Utom att Yra tjuvstartade så där va det.
Andra banan kändes också lätt. Yra väntade så jag kunde göra början på det "snabbare" sättet dvs. kunde vara längre ifrån. Handlingen funkade precis som jag hade tänkt det. Yra snubblade på nåt sätt på bommen och fick fel där och fällde visst sen följande ribba, var väl lite ur balans, men annars var jag jättenöjd. Vi var en sekund snabbare än vinnaren så det var synd att vi fick fel som på sätt och vis inte var nånderas fel, men "elämä on".
Sista banan var hopp och verkade enkel. Nu skulle starten funka och vi skulle ge järnet. Jepp. Yra försökte tjuva, satte tillbaks henne, men då stack hon direkt! Fanskap och h-vete! Gjorde två hopp och tunneln. Hur kan man vara som f-bannat tjockskallig? Det var minsann inte oklart vad jag ville att hon skulle göra. Rätt åt henne att det blir tävlingspaus. Hoppas det harmar riktigt ordentligt att Nala kanske ska få tävla. Har inte bestämt mig ännu men tror nog att jag anmäler Nassa trots att det är inomhustävlingar. Hon har varit riktigt bra nu på träningarna så jag kan inte låta bli att hoppas. Det skulle vara så roligt om hon kunde tävla så som hon tränar. Vi skulle inte vara världsmästarklass, men skulle nog klara idealtiden och man skulle på riktigt få föra henne utan att ändå behöva kämpa så in i norden.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti