12.3.2011

Mera träning

På torsdag var det dags för del två av vår lydnadsträning. Det var himla bra att jag bokade två gånger för nu kunde vi justera det som inte funkade så bra när vi tränade själva. Det var inga stora förändringar, men lite mindre leksak i rutan och mera godis belöning så hon kommer ner i varv. Jag hade också stor hjälp av att Jessica kunde säga när min takt var bra i följet. För det blir massor bättre bara av att jag går ordentligt. Vittringen har vi också kommit vidare med tack vare godismatningen. Det är långt kvar, men ändå. Mest givande var det att hitta metoder att få Yra lite ner i varv, men speciellt att få henne att lyssna.
Vi tränade också i Juvamalmen på torsdag. Gjorde en enkel hoppträning för att Yra skulle komma lätt undan och jag skulle få jobba med framförbytena. Jobba fick jag men jag lyckades. Cloud var också med och var SÅ glad att få göra lite agility. Yra blev omåttligt svarsjuk på Cloud, men av nån orsak tog hon inte alls illa upp av att jag sprang lite med Revyy också. Effektiv som jag är nu under semestern tränade jag lite med Nala också. Hon hade farten uppe igen så ryggen verkar vara i skick, däremot sprang hon bara omkring och reagerade inte på handlingen. Helt som vanligt alltså.
Igår fick hundarna vila för jag tillbringade förmiddagen med brorsdöttrarna och deras mamma. Det var riktigt kul.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti