20.1.2010

Hemmadag

Idag hade vi hemmadag. Inga träningar och ingenting annat heller. Vi gick en tur på isen eftersom det ännu var ljust när jag kom hem. Det var riktigt skönt åt ena gållet men på hemvägen hade jag vinden i ansiktet och det var iskallt. Nala hade spring i benen, massor av spring i benen. Yra hade normalt mycket spring i benen, men mest vaktade hon mig. Nova ville inte springa alls, men hon hittade en djupfryst mört så den åt hon opp. En mer eller mindre lyckad promenad alltså.
Här hemma tränade vi lite trix. Nova apporterar nuförtiden fint, men hon letar inte efter kapulan. Jag måste visa var den är och sen går hon nog efter den. Jag kan inte tro att hon ser så dåligt den är max. 50 cm ifrån henne. Nåja det är en stor ödmjukhet Nova visar då hon apporterar så jag skall väl vara nöjd. I hemlighet tycker hon nog att det är lite roligt också.
Jag skulle fortsätta våra ohjattu nouto övningar med Yra, så jag övade först samma sak med Nala. Det är som att göra Yras övning i förminskat format och jag har en chans att förbereda mig på vad som komma skall. Det visade sig dock vara en stor utmaning för Nala att lyfta de stora kapulorna.
Den är ju rätt stor faktiskt. Efter lite bodybuilding gick det i allafall. Nala fattar alldeles otroligt fort så här när hon är hemma och känner sig trygg.
Yra fattade lite långsammare. Jag har fått rådet att jag skall titta på den kapulan jag vill att hon skall hämta och hon skall följa min blick och sen när hon gör rätt så skall jag klicka. Yra drog den överraskande slutsatsen att hon skulle hämta diverse saker bl.a. ett ben och en handske och lägga dem brevid kapulan. Hmm... ett problem jag inte hade förutsett. Efter en stund tog jag bort allt överlopps krafs och gjorde om hela grejen och hon fattade. Nu är det sömn som gäller.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti