31.1.2010

Visst, kan Yra agility

Jihuu! Den första nollan i andra klass är nu inskriven i tävlingsboken. Vi var i Hyvinge och tävlade och Leena Rantamäki-Lahtinen var domare. Banan var "lätt" dvs. inga svåra svängar, men istället fick man springa så mycket benen höll. Började med hopp-längd-bommen-hopp rakt efter varandra. Helt omöjligt för Yra att hålla sig i skinnet, men jag var förberedd så det gick bra. Det enda stället som orsakade problem var det enda stället där jag skulle valsa. Då fick Yra ett skällanfall. Resten av banan var det bara att ånga på. Jag var långt efter hela tiden, men hon vägrade inte en enda gång och alla ribbor hölls uppe och kontakterna var fina. Hahaa, vi blev andra!
Den andra banan var i princip samma bana i omvänd ordning. Nu tjuvade Yra alldeles rysligt och missade därför tredje hoppet. Efter det tänkte jag att jag bara för ledigt och låter det gå som det går. Yra "irto" riktigt bra, tyvärr valde hon hinder som hon tyckte såg kiva ut så vi blev grundligt diskade. Men det gjorde ingenting för vi hade roligt tillsammans.
Medan vi tävlade var pudlarna hos Mumme & Muffe. Nova hade haft ett anfall medan vi var borta. Tur att dom har sett henne krampa förr så det var ingen panik, men Nova har haft väldigt många anfall nu på en kort tid.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti