24.1.2010

Purina

Yrppan har tävlat igen. Det var nästan -20 grader men det hindrade ju inte oss. Några lysande resultat blev det dock inte.
Första banan var en hopp-bana. Började med hopp-ring-hopp. Yra kan inte hålla sig i skinnet i en sån situation. Satte tillbaka henne tre gånger i starten. Sen var jag tvungen att släppa henne så att jag bara hann förbi första hindret annars hade domaren slängt ut oss. Hann därför inte göra den vals jag hade tänkt innan fjärde hindret utan tänkte göra en niistopersjättö, men den gick åt fanders. Sen var vi ganska långt av olika åsikt dom några följande hindrena varav en vägran. Till slut kom vi överens, men för hård fart ledde till ett fel vid slalomingången. Sen var jag alldeles för sen vid slutrakan och vi fick en vägran till. Allt detta ledde till lite övertid och vi fick definitivt inga stilpoäng.
Andra banan var en agilitybana. Lättare start så vi behövde inte bråka om den mer än engång. Därför gick början bra. Hon gjorde gungan riktigt snyggt, Men bakombytet efter tunneln ledde till en vägran, trodde jag, men tydligen inte. Sen gick resten av banan felfritt, trodde jag igen, men vi fick två fel på kontakterna. Skulle våga lova att hon tog dem, men det kan ju hända att det var på uppgången eftersom det var A:et båda gångerna och hon har en tendens att hoppa ganska högt. En sista vägran kom på hoppet innan slalompinnarna då timingen på min vals inte var helt super. Men det gjorde ingenting. För en gångs skull var vi på samma bana Yra och jag. Men nog är det kämpigt. Det känns som en brottningsmatch hela vägen. Yra går på så att man tror att hon skall slå knut på sig själv. Vi har i allafall kommit i mål nu dom senaste starterna och inte blivit diskade och det är ju bra, men nollorna är nog ännu långt borta. Nästa vecka gäller det igen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti